בשנים האחרונות אנו עדים להתפתחות מרשימה בתחום הבינה המלאכותית (AI) אשר שינתה באופן מהותי את פני מקצועות ההנדסה בכלל ואת תחום לימודי הנדסאי תוכנה בפרט. שילוב של כלים וטכנולוגיות מבוססי AI בתהליכי פיתוח תוכנה יצר לא רק שיפורים טכנולוגיים אלא גם הזדמנויות מקצועיות רבות להנדסאי תוכנה חדשים ומנוסים כאחד.
בכדי להבין עד כמה תפקידם של הנדסאי התוכנה חיוני לכלכלה של ימינו, חשוב לדעת כי כמעט ואין "מערכת" אחת בשוק שאינה מבוססת או פועלת בצורה כזו או אחרת ע"י תוכנה כלשהי. נתון זה בלבד הופך את מקצוע הנדסאי תוכנה למבוקש מאוד.
מאות מבוגרי בית הספר הארצי להנדסאים השתלבו לאורך השנים במפעלים מצליחים וחברות הייטק מובילות.
ניקיטה ספרונוב
Shani Shnitzer
שם: ברוריה פלד תפקיד: מגמת הנדסת תוכנה (מחשבים)
שחר טל
אז ככה, לאחר הקלטת שיעור בזום - לא פעם יש צורך לקצץ את ההתחלה ו/או הסוף של השיעור.אלה בדרך כלל החלקים הפחות חשובים, ומכילים בדרך כלל הקראת שמות, שיחות חולין בסגנון : מה איתך אחי, איפה אתה לא רואים אותך, סחטיין על התספורת, וגם בדיקות סאונד למינהן : כולם שומעים אותי ? מי לא שומע אותי ? רק איציק ? רגע, וחוץ מאיציק כולם שומעים אותי ? טוב אז איציק תבדוק אולי הכלב שלך שוב לעס את הכבל של הרמקוליםוכו'...אתם ודאי שואלים "שחר, דבר אלינו, האם יש דרך פשוטה לקצץ מהסרטון את ההתחלה והסוף של ההקלטה, בלי חפירות מיותרות, בלי לעבור קורס מקיף בעריכת וידאו או להתקין על מהמחשב שלנו תוכנות כבדות ומסובכות ?"למזלכם אני תמיד נגד תוכנות כבדות, ועוד יותר נגד דברים מסובכים ! אז מצאתי אתר מגניב שעושה בדיוק את זה :
האם ניתן להכניס את עצמכם ואת הסטודנטים לכיתה וירטואלית אמיתית בעת מפגש זום,ובכך לשחזר את חווית הלמידה הפרונטלית ?התשובה היא כן !
פרויקט הגמר הוא העבודה הגדולה והמשמעותית ביותר שהסטודנט עושה במהלך לימודיו. לפרויקט יש חשיבות כסיכום כל תחומים שנלמדו במהלך הלימודים וגם כעבודה המשמעותית ביותר שאותה יציג ההנדסאי הטרי כשהוא יוצא לחפש עבודה.המגמה מכשירה הנדסאים בהנדסת תוכנה שהם בעלי ראיה מערכתית משולבת חומרה. רוב הפרויקטים שלנו עוסקים בפיתוח תוכנה לפתרון בעיה מסוימת.