הפרויקטים במגמה לאלקטרוניקה מבוססים על שתי הטכנולוגיות העיקריות שבאמצעותן מפתחים פרויקטים בתעשיית האלקטרוניקה: מעבדים (Microprocessors) ורכיבים מתוכנתים (FPGAs). מניסיונו הרב אנו יודעים שבוגרים בעלי ידע בתחומים אלו אטרקטיביים בתעשייה. בדרך כלל, הפרויקט משמש כחלק חשוב בראיונות קבלה לעבודה, שבהם המועמד נשאל גם על פרויקט הגמר שלו.
בנוסף לנאמר קודם על עזרה בקבלה לעבודה, אנו יודעים בוודאות שהידע בפיתוח פרויקטים בתחומים הנ"ל, עוזר מאוד לבוגרים לשדרג את מעמדם במקומות עבודה ולהתמודד על תפקידים מורכבים יותר מאתגרים יותר ומתגמלים יותר כגון: FAE, העברה מפיתוח לייצור, עזרה במחלקות פיתוח ופיתוח. חלק מהבוגרים שלנו עובדים לעתים אף במחלקות פיתוח גם בתפקידים של מהנדסים. מגוון העבודות להנדסאי אלקטרוניקה הוא מאוד רחב. הידע הנרכש בפרויקט הגמר בנושאים הנ"ל נותן לבוגר אופק תעסוקתי רחב יותר.
בדרך כלל מתחילים לעבוד על פרויקט הגמר בסמסטר האחרון ללימודים ומסיימים את התהליך לאחר גמר הלימודים. יוצא מן הכלל הוא פרויקט הגמר של כיתות רקיע שנעשה עם לוחות זמנים קשוחים יותר ונעשה כולו תוך כדי הלימודים הסדירים ועד לגיוס לצה"ל. רוב הפרויקטים במגמת אלקטרוניקה נעשים בזוגות, אך לעתים גם ניתן לבצע פרויקט לבד. נושאי הפרויקט מוצעים בדרך כלל על ידי מנחי הפרויקטים במגמה או על ידי מהנדסי אלקטרוניקה חיצוניים כשהנושא מגובש במשותף על ידי המנחה והסטודנטים.
כל הפרויקטים במגמת אלקטרוניקה נשענים על תשתית מצוינת של ניסויים שמבוצעים במעבדות המתקדמות של המגמה לאלקטרוניקה, אך בדרך כלל פרויקטים מכילים גם הרבה מטלות ורעיונות חדשים שאינם כלולים בניסויי המעבדה. לכן, פיתוח הפרויקט מלווה בתהליך מורכב. בשלב הראשון, ולפני שניגשים לביצוע הפרויקט עצמו, נעשית על ידי הסטודנטים והמנחה, חקירה בקשר להיתכנות הפרוייקט. התהליך מתחיל מחקר הבעיה ובחינת אפשרויות הפיתרון שלה. לאחר מכן בדרך כלל מחפשים רכיבים ומכלולים מתאימים ובודקים את דפי הנתונים שלהם.
בשלב הבא בתהליך מבצעים רכישה של הרכיבים והמכלולים ובודקים באמצעות חומרה ותוכנה פשוטים שהם אכן עונים לדרישות ותואמים לדפי המידע שלהם. בשלב הבא בתהליך, בדרך כלל מחליטים מה יהיו שלבי הפיתוח השונים של הפרויקט ומה תהיה האסטרטגיה לחיווי התוצאות ו Debug עבור כל אחד מהשלבי הפיתוח. בשלב הבא כותבים הצעת פרויקט.
במהלך ביצוע הפרויקט, הסטודנטים בדרך כלל: מרכיבים את מערכת החומרה הייחודית להם, מחברים אותה לכרטיסי פיתוח, כותבים קודים לתיאור התוכנה והחומרה, מקמפלים את התוכנה והחומרה (Synthesis), מנפים שגיאות בחומרה ובתוכנה ומשתמשים לשם כך בדרך כלל גם במכשור מעבדתי כגון אוסצילוסקופ (Oscilloscope), נתח לוגי (Logic Analyzer), מחולל אותות (Waveform Generator), ספק מתח (Power Supply) ורב-מודד ספרתי (Digital Multi-Meter) ומשתמשים בכלי חומרה ותוכנה לניפוי שגיאות כגון: תכניות הדמיה (Simulation), או כלי ניפוי שגיאות כגון Emulator או חיבור לתכנות Terminal ולאמצעים רבים נוספים. חשוב לדעת שחלק גדול מתהליך פיתוח הפרויקט, כולל פיתוח עזרי בדיקה שהם ייעודיים לפרויקט. בגמר ביצוע הפרויקט, הסטודנטים כותבים את ספר הפרויקט, שבו הם מתעדים את תהליך פתוח החומרה והתוכנה, כולל הסברים על הבדיקות שנעשו ושיקולי התכנון. לאחר שספר הפרויקט מאושר על ידי המנחה, הוא נשלח לבוחנים של מה"ט. ספר הפרויקט משמש כעזר לסטודנטים שנבחנים בבחינת ההגנה ולעתים משמש את הבוגרים גם כתיעוד בראיונות עבודה. לאחר הגשות הספר, נקבע מועד בחינה, בתיאום עם מה''ט. מועדי הגשת הפרויקט במגמת אלקטרוניקה הוא בהתאם למפורסם באתר בית הספר בקישור הבא:https://www.pet.ac.il/images/נוהל%20הכנת%20פרוייקט%20גמר%20.pdf
בבחינה, הסטודנטים מציגים את הפרויקט מול בוחני מה''ט, שהם בדרך כלל מהנדסים מהתעשייה. בחלק הראשון של הבחינה, הסטודנט נדרש להציג את פעולת המערכת. הלינקים הבאים מראים דוגמאות להצגה שכזו של פרויקטים.
בהמשך הבחינה, הסטודנט נדרש לענות על שאלות ולהסביר את הפרוטוקולים שבהם השתמש ושיקולי התכן השונים בבניית מרכיבי הפרויקט השונים. בשלב הזה הסטודנט נעזר בספר הפרויקט. ציון הפרויקט נקבע על ידי בוחני מה''ט בשקלול הציון שמתקבל גם ממנחה הפרויקט.
סטודנט שעבר בהצלחה את בחינת הפרויקט, עבר בהצלחה את כל הקורסים הנלמדים ועבר את ארבעת המבחנים החיצוניים של מה''ט, זכאי לקבל דיפלומת הנדסאי. סגל המגמה מאחל בהצלחה ולימודים מעניינים ופוריים לכל הסטודנטים שמבצעים פרויקטים במגמת אלקטרוניקה.